Followers

Isnin, 16 Februari 2009

Wanita VS Lelaki, Anda Setuju?


P/S: Cerita ini berdasarkan research qM sendirik, tidak berniat untuk menyindir mana-mana pihak. (Babak ini dirakam semasa waktu cuti)

WANITA

Pagi: Bangun awal pagi, kena siapkan sarapan untuk keluarga. Pastu bersambung dengan siri basuh kain serta sidai menyidai...


he..hee...syukur ada nyawa lagik ari ni...bleh sidai kain lagiii...hehe, boleh jadi hobi nih, pasai ari2 buat..hehe

Tengahari: Masuk Dapur lagik, untuk siapkan makan tengah hari pulak..kalo tak masak..alamatnya kebulur laa..hehehehe


Semalam masak ayam 4 rasa... Ari ni ikan 3 rasa..

Petang: Biasanya wanita-wanita rajin nih, banyak tanam bunga, jadik ari-ari kena bela..kalo tak bunga-bunga tu jadi seperti 'idup segan mati tak mau'. Jadi petang-petang la masa sesuai untuk siram bunga...


laa.la..la..Bunga jom la nyanyi sesama...

Malam: Inilaa masanya untuk rehat...tapi sebelum tu ada lagi yang nak kena settle..huhu...


Huhu..Sabo je lah...


LELAKI

Pagi: Biasanya mereka ini kebanyakannya, amik "OT" Kalo waktu cuti..Maksud qM "OT di alam mimpi"..


zz..z...zzz...zz.zz....z

Tengahari: Tarik kerusi, duduk, rapatkan kerusi ke meja..."Bismillah"...terus ngap..hehe


"Hai senangnya dalam hati...bila dapat makan free..."

Petang: Beriadah untuk sehatkan otot-otot badan...


Bola da mai daa...bersedia....!

Malam: Masa untuk kumpul tenaga


Krohhh..kuu..krooohh...ZZ..zz..z


Begitulah sedikit sebanyak yang di lakukan oleh kebanyakan wanita dan lelaki di luar sana...sesapa yang rasa yang bekerja lebih tu...Alhamdulillah...sebenarnya kita patut bersyukur sebab menghargai tubuh badan yang sehat kurniaan Allah dengan membantu orang lain, contohnya: masak untuk keluarga
Semoga Allah permudahkan urusan kita pula..Insya Allah...


qM: Dunia adalah ladang untuk beramal....semoga kelak, hasil kita berbuah syurga.

8 ulasan:

  1. indahnya wanita
    dicipta dengan kelembutan
    namun kerjanya penuh kepayahan
    maknanya pahala bergandaan

    BalasPadam
  2. Sememangnya begitulah insan yang bergelar wanita..diciptakan Allah dengan sifat-sifat kesabaran dan kasih sayang...yang berat pun dirasanya ringan...

    BalasPadam
  3. Huhu comelnya muslimah dalam gambar tu... sapo la agaknye arr...

    Lelaki dan perempuan mempunyai peranan masing-masing berdasarkan kelebihan dan kekurangan yang telah ditentukan oleh Allah. Maka yang penting ialah kita sedar akan tanggungjawab dan amanah yang kita pikul.

    Tak ke gitu Shayangku? :p

    BalasPadam
  4. hmm..memang begitula fitrah kejadian manusia..lelaki x= wanita, barulah hidup saling melengkapi...

    Tak ke gitu avangku? :p

    BalasPadam
  5. tugas wanita ne nmpk je mudah..tpi hnye wanita je yg mampu buat wlaupun sekuat mne dan sebijak mne pun seorg lelaki..dan cm 2 la sebaliknye..

    BalasPadam
  6. wanita hiasan yang menjadi anugerah paling berharga bagi lelaki...kuat n gagah wanita bukan pada kudrat luaran...namun kekuatan jiwa n hati dalam menempuh ranjau kehidupan...

    BalasPadam
  7. Wanita dan Lelaki jom kita sesama mencari redha dan Keberkatan hidup, semoga pengorbanan kita di ganjari dengan pahala berlipat ganda Insya Allah...

    BalasPadam
  8. setuju jugak..majoriti nya macm tu tp ad jgk yg lelaki dan perempuan..dgn kata lain suami isteri yg bergabung tenaga buat keje umah..aman damai..

    BalasPadam

Dapat sesuatu dari entry di atas? komen le cikit ;)

Kewajipan Menutup Aurat

Kewajipan Menutup Aurat
An Nuur: 31 » Katakanlah kepada wanita yang beriman:"Hendaklah mereka menahan pandangan mereka, dan memelihara kemaluan mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka kecuali yang (biasa) nampak dari mereka.Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedada mereka, dan janganlah menampakkan perhiasan mereka, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara mereka, atau putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.Dan janganlah mereka memukulkan kaki mereka agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan.Dan bertaubatlah kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. (QS. 24:31)

Ikut al-Quran & Sunnah

Ikut al-Quran & Sunnah
An Nisaa': 59 » Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul(-Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu adalah lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (QS. 4:59)

Nasihat

Nasihat
Al 'Ashr: 3 » kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. (QS. 103:3)

Jangan Bersedih

Jangan Bersedih
Ali 'Imran: 153 » (Ingatlah) ketika kamu lari dan tidak menoleh kepada seorangpun, sedang Rasul yang berada di antara kawan-kawanmu yang lain memanggil kamu, karena itu Allah menimpakan atas kamu kesedihan atas kesedihan, supaya kamu jangan bersedih hati terhadap apa yang luput dari pada kamu dan terhadap apa yang menimpa kamu. Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (QS. 3:153)

Islam Seluruhnya

Islam Seluruhnya
Al Baqarah: 208 » Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaithan. Sesungguhnya syaithan itu musuh yang nyata bagimu. (QS. 2:208)