Followers

Selasa, 20 Januari 2009

Aku dan Kepalaku...

qirMumtaz mengharapkan hangpa semua sehat2 belaka ...hmm semenjak dua menjak nih, qM tak beberapa nak sehat...asyik2 sakit kepala ingatkan lepas grad, migrain pun grad skali..rupanya dia dok 'extend' pulok..tak pala ujian kecik untuk qM tempuhi..huhu
qM ingat lagik masa study dolu2, rajin sangat amik mc pasai sakit kepala la...sampai doc pun da kenai dah batang idung ni..tak dan seminggu amik mc pastu amik lagik mc..maklumla qM ni tak tahan panaih, badan sensitif la katakan mana taknya 'ali-ali' naik gerek ja...mana buleh pakai payung pun. pernah gak pikiaq nak pakai topi yang siap2 ada payung tu..silap2 sekali kayuh, terbang teruih, haha jimat masa hmm lagi pulok kena angin laut..uihh lagi la panaih....tapi kan orang kata seumur idup kita ni mesti pernah wat jahat...i mean jahat yang terkawal la...pernah sekali tuh sakit kepala ciput ja...tapi sebab tak siap assgment yang kena antaq itu hari, buat2 la sakit n teruih p jumpak doc nak amik mc..maklumlah qM kan da ada rekod sakit...doc tak check pun, teruih dia kasik mc...hooo lega2...skali pikiaq buleh tahan gak nakai aku ni... ish2 rasa cam buat kesalahan besaq pulok! pastu dok pikiaq balik tak pa la, aku bukan tipu memang sakit pun cumanya tak teruk ja...pening2 lalat ja...kalo doc check sngguh2 memang tak dapat mc pun....pastu pikiaq lagi, takkan nak bagi alasan sakit kepala teruk pastu tak dapat antaq assment, ish2 cam tak masuk akai saja...awat tak minta tolong kawan antaq skali....pikiaq punya pikiaq...last-last memang betoii betoii sakit kepala... ...haha tu la ada ati nak menipu lagi...teruih di bayaq cash lagik tuh...haaaaa moral of da story, jangan amik kesempatan di atas kesempatan yang ada....kelak diri sendirik jugak yang susoh....

4 ulasan:

  1. qM mula minat nak tulih kisah silam...

    BalasPadam
  2. apakah itu petanda akan wujud org ketiga? ;P

    BalasPadam
  3. Keh keh...kehh..Insya Allah doakan sokmo....tapi sekarang bulan terang..kehekeheee..

    BalasPadam
  4. daku pun tetiba ter pk cam kak tintaHati...kekeke...:)

    BalasPadam

Dapat sesuatu dari entry di atas? komen le cikit ;)

Kewajipan Menutup Aurat

Kewajipan Menutup Aurat
An Nuur: 31 » Katakanlah kepada wanita yang beriman:"Hendaklah mereka menahan pandangan mereka, dan memelihara kemaluan mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka kecuali yang (biasa) nampak dari mereka.Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedada mereka, dan janganlah menampakkan perhiasan mereka, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara mereka, atau putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.Dan janganlah mereka memukulkan kaki mereka agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan.Dan bertaubatlah kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. (QS. 24:31)

Ikut al-Quran & Sunnah

Ikut al-Quran & Sunnah
An Nisaa': 59 » Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul(-Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu adalah lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (QS. 4:59)

Nasihat

Nasihat
Al 'Ashr: 3 » kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. (QS. 103:3)

Jangan Bersedih

Jangan Bersedih
Ali 'Imran: 153 » (Ingatlah) ketika kamu lari dan tidak menoleh kepada seorangpun, sedang Rasul yang berada di antara kawan-kawanmu yang lain memanggil kamu, karena itu Allah menimpakan atas kamu kesedihan atas kesedihan, supaya kamu jangan bersedih hati terhadap apa yang luput dari pada kamu dan terhadap apa yang menimpa kamu. Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (QS. 3:153)

Islam Seluruhnya

Islam Seluruhnya
Al Baqarah: 208 » Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaithan. Sesungguhnya syaithan itu musuh yang nyata bagimu. (QS. 2:208)