Followers

Rabu, 22 April 2009

Aku, pen dan lukisan


Baby comel tidur dalam ros. Hadiah dari haireey, terima kasih haireey, cantik sangat lukisan ni..

Koleksi qM, pantang bila ditangan kanan ada pen dan didepan mata ada kertas...maka terluahlah sesuatu yang tak terduga..taaaraaa!

Nampak macam orang kenit aje...ye la kan golongan ni pun teringin gak nak dilukiskan kartun!
yang penting kartun2 ni semua menutup aurat dengan sempurna..jom kita tutup aurat!


Baby sedang tidur...tengah mimpi mengangkat takbir, Allahuakbar!


Kerja-kerja isteri solehah.yang tak solehah dia akan merungut-rungut...pahala tak dapat penat je dapat...ikhlas2lah buat kerja rumah yang tak pernah selesai..


Solat dhuha, Allah permudahkan rezeki...dah solat pagi tadi?


Badan sihat otak cergas....majulah sukan untuk Islam!


Jangan sedih-sedih...Allah kan bersama kita, senyum sikit!

6 ulasan:

  1. suke tgk lukisan baby tidur dalam rose n baby angkat takbir tu...Allahu akbar!! ku doakan mg qM sihat2 selalu...ameen...

    BalasPadam
  2. yer ke...hehe, mg atulasca pun sht2 slalu...

    BalasPadam
  3. Salam...
    Kome berdua ni memang pelukis betul la...
    Ape kata korang buatkan lukisan untuk akak...kekeke (^^,)...

    Semoga sentiasa dirahmati Allah...

    BalasPadam
  4. bleh jerk akak, tapi kena bagi pengeras la..hahaha

    BalasPadam
  5. mmm lukisan hidup..
    selamat melayari bahtera kehidupan..

    lukisan ni guna pen ke mouse?

    BalasPadam
  6. ma cih..

    pen ngan mouse, dua-dua pun guna cik awan..

    BalasPadam

Dapat sesuatu dari entry di atas? komen le cikit ;)

Kewajipan Menutup Aurat

Kewajipan Menutup Aurat
An Nuur: 31 » Katakanlah kepada wanita yang beriman:"Hendaklah mereka menahan pandangan mereka, dan memelihara kemaluan mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka kecuali yang (biasa) nampak dari mereka.Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedada mereka, dan janganlah menampakkan perhiasan mereka, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara mereka, atau putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.Dan janganlah mereka memukulkan kaki mereka agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan.Dan bertaubatlah kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. (QS. 24:31)

Ikut al-Quran & Sunnah

Ikut al-Quran & Sunnah
An Nisaa': 59 » Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul(-Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu adalah lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (QS. 4:59)

Nasihat

Nasihat
Al 'Ashr: 3 » kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. (QS. 103:3)

Jangan Bersedih

Jangan Bersedih
Ali 'Imran: 153 » (Ingatlah) ketika kamu lari dan tidak menoleh kepada seorangpun, sedang Rasul yang berada di antara kawan-kawanmu yang lain memanggil kamu, karena itu Allah menimpakan atas kamu kesedihan atas kesedihan, supaya kamu jangan bersedih hati terhadap apa yang luput dari pada kamu dan terhadap apa yang menimpa kamu. Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (QS. 3:153)

Islam Seluruhnya

Islam Seluruhnya
Al Baqarah: 208 » Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaithan. Sesungguhnya syaithan itu musuh yang nyata bagimu. (QS. 2:208)