Followers

Rabu, 30 Jun 2010

Pedas dari cabai melaka..

Nota jari: (Maaf, kadangkala 'saya' bertukar menjadi 'aku' apabila berada dalam mood tidak beberapa selesa)

Aku hairan..
Kenapa ada wanita islam boleh tak tutup aurat?
Adakah mereka tidak faham?
atau mereka buat2 tak faham..
Aku hairan..
bila ditegur ada jawapan bunyi begini (atau bersuara di dalam hati)
"Aaahh sibuk la kau!"
"Kubur lain-lain, kau jaga la lubang kubur kau!"
"Napa suka jaga tepi kain aku haa, lantak aku laa!"
"Macam la kau baekk sangatt!"
"Dah takdir aku camni nak wat camne"
"Belum sampai seru lagi"
"Aku memang jahat pun"
"Pakai tudung belum tentu masuk syurga maa.."

Aku tegur sebab aku sayang korang..
dan aku nak selamat dari azab Allah,
kau tak tahukah apa itu bala?
Kau buat, aku pun akan kena,
sebab tu aku terpaksa jaga tepi kain kau!

Apala..kau!
Bersyukurla sikit
Mentang2 Allah bagi kau rupa cantik2,
kau tayang kat semua orang,
Kalau Allah tarik nikmat tu,
Baru melilau kau!
Sementara matahari terbit dari timur
Sama2 aku dan kau bertaubat
Sebab pencipta diri kau dan aku
maha menerima taubat!

Tapi aku rasa kalau kau baca Al-Quran
dan hayati maksudnya
mesti kau tak tergamak nak tayang aurat kau
sebab seluruh tubuh kau milik tuhan
bukan milik kau
maka, malu akan mendinding
diri kau untuk tayang tubuh
badan milik tuhan itu pada semua orang..

kalau kau rasa sakit hati baca entri ini,
ini berkemungkinan kau ada penyakit hati,
tapi kalau kau rasa kau patut berubah, maka bersyukurlah Allah
telah memberi hidayah pada kau..


Nota kaki: Rasanya tidak salah aku meluahkan isi hatiku...

 Aku hanyalah insan biasa, mengharap teguran dari sahabat dan mendamba redha Allah. ~qirmumtaz~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dapat sesuatu dari entry di atas? komen le cikit ;)

Kewajipan Menutup Aurat

Kewajipan Menutup Aurat
An Nuur: 31 » Katakanlah kepada wanita yang beriman:"Hendaklah mereka menahan pandangan mereka, dan memelihara kemaluan mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka kecuali yang (biasa) nampak dari mereka.Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedada mereka, dan janganlah menampakkan perhiasan mereka, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara mereka, atau putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.Dan janganlah mereka memukulkan kaki mereka agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan.Dan bertaubatlah kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. (QS. 24:31)

Ikut al-Quran & Sunnah

Ikut al-Quran & Sunnah
An Nisaa': 59 » Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul(-Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu adalah lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (QS. 4:59)

Nasihat

Nasihat
Al 'Ashr: 3 » kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. (QS. 103:3)

Jangan Bersedih

Jangan Bersedih
Ali 'Imran: 153 » (Ingatlah) ketika kamu lari dan tidak menoleh kepada seorangpun, sedang Rasul yang berada di antara kawan-kawanmu yang lain memanggil kamu, karena itu Allah menimpakan atas kamu kesedihan atas kesedihan, supaya kamu jangan bersedih hati terhadap apa yang luput dari pada kamu dan terhadap apa yang menimpa kamu. Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (QS. 3:153)

Islam Seluruhnya

Islam Seluruhnya
Al Baqarah: 208 » Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaithan. Sesungguhnya syaithan itu musuh yang nyata bagimu. (QS. 2:208)