Followers

Khamis, 16 September 2010

Esok cuti..

 Semalam cuti, hari ni kerja, esok..waa cuti balik..seronoknya kalau hari-hari cuti..kan. Semalam sempena cuti Malaysia, aku dan keluarga berangkat ke Alor Star melawat sedara sbelah ayah mertua. Perjalanan lebih kurang 1 jam dari penang. Seronok juga sekali sekala berkunjung ke sana. Pertama kali aku melawat saudara sebelah ayah yang lainnya. Sebelum ini belum ada kesempatan untuk ke sana. Kali ini aku tak melepaskan peluang pi shopping di Jakel Alor star, terletak kurang 3 minit dari rumah abang kepada ayah mertuaku. Cuci-cuci mata sambil membeli di jakel..memang barbaloi.

Alhamdulillah semua kain yang di cari memang ada..wah bestnya..hmm terpikat dengan tekstil di jakel, premis yang cantik dan pekerja yang mesra alam. Nak cari kat pulau memang takdalah Jakel kat sini, kurang2 kena pi Sungai Petani..En. Feroz dan Pn. Farah bila nak buka cawangan kat sini lak? susah la nak cari Jakel kat sini..huhu. Saya menyokong 100% produk keluaran bumiputra bergama Islam..Caiyok lah!

Semua sekali RM172.50. untuk 12 meter kain yang best. Tak sabar dah nak tempah ni.






Aku hanyalah insan biasa, mengharap teguran dari sahabat dan mendamba redha Allah. ~qirmumtaz~

2 ulasan:

  1. adik comei: tempat aku dekat je ngan jakel la..

    BalasPadam
  2. Itulah, kat sini tak da jakel, susah benar baa nak caik kain2 nih..kat jakel ja ada ba..

    BalasPadam

Dapat sesuatu dari entry di atas? komen le cikit ;)

Kewajipan Menutup Aurat

Kewajipan Menutup Aurat
An Nuur: 31 » Katakanlah kepada wanita yang beriman:"Hendaklah mereka menahan pandangan mereka, dan memelihara kemaluan mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka kecuali yang (biasa) nampak dari mereka.Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedada mereka, dan janganlah menampakkan perhiasan mereka, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara mereka, atau putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.Dan janganlah mereka memukulkan kaki mereka agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan.Dan bertaubatlah kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. (QS. 24:31)

Ikut al-Quran & Sunnah

Ikut al-Quran & Sunnah
An Nisaa': 59 » Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul(-Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu adalah lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (QS. 4:59)

Nasihat

Nasihat
Al 'Ashr: 3 » kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. (QS. 103:3)

Jangan Bersedih

Jangan Bersedih
Ali 'Imran: 153 » (Ingatlah) ketika kamu lari dan tidak menoleh kepada seorangpun, sedang Rasul yang berada di antara kawan-kawanmu yang lain memanggil kamu, karena itu Allah menimpakan atas kamu kesedihan atas kesedihan, supaya kamu jangan bersedih hati terhadap apa yang luput dari pada kamu dan terhadap apa yang menimpa kamu. Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (QS. 3:153)

Islam Seluruhnya

Islam Seluruhnya
Al Baqarah: 208 » Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaithan. Sesungguhnya syaithan itu musuh yang nyata bagimu. (QS. 2:208)